Floppare-dan


Idag ställde jag klockan för väckning 07:00. Inhumant när man är ledig, jag vet.
Anledningen var att jag ville vara extra tidig till min dagliga fettförbrännande/konditionskrävande/uppiggande morgonpromenad som jag alltid tar innan frukost.
Jag vaknade 08:27 utan den ringaste aning om när/var/hur jag stängt av klockan.
Istället för rask promenad blev det således en jogga-spring-gå-jogga igen-krypa-runda på en halvtimme.
Vet inte om den hade någon effekt dock.

Därefter hade jag tänkt mig en stadig frukost med fil, bran-flakes, ägg, grovmacka med skinka och gurka samt ett stort glas vatten. (Jodå, oftast är jag ganska ordentlig med både motion och kost....)
Det blev två koppar kaffe.
Nåja, även den bästa kan fela.

Efter duschen gjorde jag mamma sällskap till stan med avsikten att inhandla minst fem julklappar samt hårslingning till mig själv.
Resultatet?
Antal köpta julklappar: 0
Antal köpta paket hårslingningsmedel: 0
Antal utslängda 100-lappar på oväsentligheter: 2 (och en 50-lapp)

Nu är klockan nästan 18:00 och jag borde, jag borde verkligen befinna mig på gymmet.
Men...inget annat har ju blivit som planerat idag så varför bryta trenden?

Självdisciplin? Pyttsan...


Kommentarer
Postat av: Majsan

Haha, tycker mig känna igen syndromet, förutom det där med motion, det vet jag knappt vad det är.
Ingenting blir som man planerat
god jul

2007-12-22 @ 09:14:57
URL: http://carinamajlov.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0