Julfirande, vrede och återförening



Så var då snart julafton över.
Den dagen på året som folk stressar, flänger, härjar, spenderar och sliter sitt hår över i veckor innan.
På bara några timmar är det "överstökat". Visst är det märkligt?

Själv har jag haft en alldeles lagom julafton. Fantastisk mat, underbar musik, sällskapsspel och julklappar som alla var nöjda med. Allra mest hunden som inkasserade tre gigantiska ben, en påse grisöron och en påse tuggpinnar.
Det är skönt att bara fira med föräldrarna och hunden. Lugnt och harmoniskt på nåt vis...precis som julen ska vara.

Hann med ett träningspass i morse efter att jag jagat runt efter den sista julklappen på stan.
När jag flanerade i detta myller av sista-minuten-shoppare funderade jag på hur jag skulle kräka av mig min irritation till Halvitalienskan. Jag menar, ett kort sms är väl inte så krångligt, eller?
Jag har inte hört av henne på...evigheter, så jag messade henne i början av veckan. Ett sms som hon alltså inte svarade på.
I mitt huvud rabblade jag upp utskällning efter utskällning. Ni vet, kommentarer som "skit ner dig", "jaja, hör du av dig när det passar DIG då din idiot" och "jaha, duger man inte nu längre, eller?".
Så där höll jag på tills jag faktiskt blev riktigt förbannad på henne.
Tror ni inte att jag får ett sms just när jag för mitt inre i princip sagt upp bekantskapen med henne?
"Åh, gumman. Har du nytt nummer? Jag har ju saknat dig, ska vi ses imorgon? God jul! Puss o Kram"
Bara sådär.
Jaja, jag behåller väl henne i mitt liv...ett tag till i alla fall.

Fast någon "dejt" imorgon blir det inte. Exet kommer ner och stannar i en vecka och då är det minsann bäst att hålla sig i skinnet annars blir man inte långlivad.

Nåja, ha en fortsatt underbar helg alla.


image32

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0