Skelett i garderoben? Näääe



Ni har nyss träffats. Ni är förblindade av förälskelse. Ni vill veta ALLT om varandra, t.o.m. vederbörandes förflutna. Nu, när ni känt varandra ett tag och känner er någorlunda trygga med varandra, önskar ni att ni inte visste det ni vet...
Känns det igen?

Visst är det märkligt att man aldrig lär sig?
Nu sitter ni där, efter ett par år. Ni känner varandra utan - och innan och det är nu den börjat ge sig till känna...svartsjukan, detta onskefulla fenomen som förpestar hela tillvaron.

För ett år sedan var du nyfiken, ville veta allt om hans/hennes förflutna, allt om hans/hennes ex, allt om hans/hennes tidigare sexerfarenheter (tro det eller ej).
Nu vet du ALLT...och det är på tok för mycket.
Och jag lovar,...man trillar dit varje gång. Det gör den andra också...
Så det slutar alltid med att ni förpestar varandras tillvaro...dock mest hon/han.

Jag är faktiskt inte den svartsjuka typen, inte alls. Tvärtom.
Jag tycker oftast att hon behöver gå ut och roa sig, att hon ska umgås med vänner.
Och i princip alltid är vi oense...

Jag är av åsikten att utgång och öl inte nödvändigtvis behöver betyda starksprit och fyllesex..
Inte ens playstation och cola med vännerna är något som oroar mig...
Jag är helt enkelt inte svartsjuk och jag unnar min flickvän att roa sig. Är det fel av mig?

Detta får jag dock allt som oftast slängt i ansiktet trots att jag försöker vara snäll.

"Jag vet vad du går för, jag vill inte att du går ut"
"Du har berättat för mig om dina ex....är det säkert att du inte träffar dem?"
"Du har sagt att du ibland är fyllekåt, alltså  kommer du att bli det ikväll igen så alltså får du inte gå ut".
"Jag vill inte gå ut ikväll för då kommer du att vilja hämnas och gå ut nästa helg....och då kommer du säkerligen att knulla runt" så jag stannar hemma.

Och så där håller det på tills ni båda slocknar av ren utmattning och ingen av er ens varit i närheten av någonting som liknar uteliv.

Ska det vara så?

Nääääe...
För min del är det fritt fram för skelett i garderoben.
Jag resonerar så här...;
Om du inte haft det förflutna du har så hade du inte varit den du är....och då hade du inte lockat den du gör och ni hade inte upplevt det ni gjort.

Punkt.

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack för att du satte ord på mina tankar! Skönt att fler har samma åsikter. Ibland känns det som enda gången man får bekräftelse för att man faktiskt kan acceptera sin parters egna liv samtidigt som man har ett underbart tillsammans och är rädd om det.

2007-12-10 @ 12:59:05
Postat av: Sneaker

Så sant så...

2007-12-10 @ 13:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0