Bitch-listan, del 2

image4Och nu till nummer....*virveltrumma*...sex!
Dom säger att det är något speciellt med sex.
Alltså hamnar hon där.
Mitt ex, mitt älskade ex.
Det var hon och jag, jag och hon.
Vi två mot världen.
Aldrig, ALDRIG kommer jag att glömma henne..mitt livs kärlek.
Den som fick mig att leva, den som tog livet ifrån mig när hon lämnade mig.
Hon är värd det bästa i världen...och tyvärr var det inte jag.
Kategori: 1, 2, 3, och 4

image4Slutligen, nummer sju
En natt dök hon upp hos mig med draget vapen (nä, jag var inte den skyldiga)
Hon log mot mig, sådär tryggt med en blick som sa "allt kommer att bli bra, jag är här nu, du behöver inte vara rädd längre"
När hon lite blygt sa "euhm, kan du ta av dig tröjan...jag måste fotografera dina skador" tänkte jag, "mmm, om du slänger av dig din uniform och demonstrerar ALLT du lärde dig om handbojjor på polishögskolan"
Men jag sa det aldrig.
Den natten bytte vi telefonnummer.
Vi pratade flera gånger efter det.
Vi visste båda två var den andra stod. Attraktionen fanns där, helt klart...och ändå var det som förgjort.
Vi var förbjudna för varandra, vi hade ju "träffats genom jobbet".
Det var hennes ord.
Jag accepterade, och gjorde mitt bästa för att glömma henne.
Numera slår mitt hjärta dubbelslag när jag hör sirenerna och jag ser en blond hästsvans titta fram under polisekårens båtmössa.
Då plockar jag upp mobilen, letar fram hennes nummer, och börjar skriva "hej...jag tror att jag såg dig nyss, kom till mig. Måste få träffa dig igen..."
Sen raderar jag allt, låtsas som att jag inte sett henne och trycker på knapplåset på telefonen.
Kategori: 1, 2, 4 och 5



Så hade jag då avverkat en del (förvisso bara en bråkdel men dock), av kvinnorna i mitt hjärta, min själ och min hjärna.
Ni som läser och känner igen er, och hittar er själva långt ner på listan, ta det inte fel.
Ni är inte sämst på något vis, tvärtom...anledningen att ni är där är att ni ändå har en stadig plats i mitt hjärta, utan att någon behöver påminna mig liksom.
Ni bara finns där, för tid och evighet.

Det är bara det att ni har en sak gemensamt allihopa, ni är alla
b i t c h e s.
...för att ni för all framtid lämnat avtryck i mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0