Överkonsumtion



Fyra överblivna bitar sushi. Kall misosoppa i en skål. Ett rödvinsglas till hälften fyllt och med tydliga märken efter läppglans. Mitt kök, mitt elände, mitt liv.

Ofta är det hon och jag. Ibland är jag ensam...mot världen.
Det finns tomrum inom mig och jag väntar på att de ska fylla sig själv. Jag väntar och hoppas.
Jag funderar på jag på när jag var lycklig senast. Jag funderar på om jag varit lycklig.
Vad är lycka?
Att vakna på morgonen av solstrålarna som tränger sig in genom persiennerna? Att vakna på morgonen vid sidan om naken hud, ihopflätade ben och ett rufsigt huvud på kudden vid sidan om?
Är det att vakna på morgonen?
Snälla, berätta för mig. Jag tror inte att jag vet.

Lyfter huvudet och min blick möter den hemlösa tidningsförsäljarens blick. Vi småpratar, jag köper ett exemplar, han ler och tackar,  jag önskar honom en trevlig dag.
Detta nummer handlar om konsumtion. Överkonsumtion.
Jag överkonsumerar...bekräftelse.
Jag och mina tomrum behöver det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0