Tillit vs. tillit



Ordet tillit stavas likadant från båda håll. Det har jag inte tänkt på förrän idag...
Tillit är något som måste byggas från två håll.

Jag hade svårt att slappna av med hennes arm runt mig. Det var inte den välbekanta, trygga arm jag var van vid. Det tog tid för mig att ta till mig den närhet hon gav. Jag kände mig inte värdig den, tvivlade på mig själv och tvekade inför att släppa någon så nära inpå rent fysiskt, men när jag väl somnade kändes det bra. Och det kändes bra att inte vakna ensam för en gångs skull.
Nej, nåt sex blev det inte, jag är inte där än. Inte på långa vägar. Jag har slutat med "bekräftelse-sex" och "bra-att-ha-tjejer". Någon blir alltid oerhört sårad i slutändan, oftast jag själv och min självkänsla.

Jag behöver inte någon som ersätter det jag flyr ifrån, jag behöver en trygghet att komma till.






Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var mysigt;)

Puss på dig!

2008-12-24 @ 02:23:27
Postat av: Sneaker

Ja, det var det:)

Puss

2008-12-24 @ 03:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0