Plötligt händer det



Jag minns får många, många år sedan, när jag var totalt "grön" på det här med sex och relationer. Det var i den vevan man tittade på "Bullen" på TV, ni vet det där ungdomsprogrammet där de alltid sa: "...och som vanligt är det inte tjejen som är med i filmen som skrivit brevet".
Jag tror att de hade en övre åldersgräns för att få skriva in och berätta om sina problem men inte alltför sällan handlade de "publicerade problemen" om den första fyllan i kombination med sexdebuten - och varje gång poängterade panelen att "sex och alkohol, det ska man minsann inte kombinera!"
Någonting i detta budskap nådde inte riktigt ända fram här, utan valde helt sonika att gå in genom det ena örat och ut genom det andra.

Igår visade jag prov på detta - igen.
Ett par after-work-öl och ungefär lika många glas rödvin senare var den stigande hormonnivån ett faktum.
Efter idogt, men ändå någorlunda oskyldigt sms:ande med gammal Flört fram- och tillbaka utspelade sig följande konversation:

Jag: När ska du och jag ses då?
Flörten: Ska vi ses nu eller?
Jag: NU?? Men, jag ligger redan i sängen.
Flörten: Kommer
Jag: Okej...??!
Flörten: Är hos dig om 30 minuter!!
Jag: :)

Den här gamla ringrostiga haggan skulle få nattligt besök minsann!

Nu till det sora frågetecknet;
Varför är tjejer ALLTID lika fåfänga?
Helt plötligt blev jag ju tvungen att duscha, ansa, raka, vaxa, noppra, sminka, stänka på mig ett par droppar av favoritparfymen osv osv osv.
Är det alltid så här, ni som liksom har "ångan uppe"?
Hursom, besöket kom (nej, jag tänker inte bjussa på några detaljer...än) och kombinationen öl/rödvin/sex visade sig -åter igen- vara ett väldans lyckat koncept (Bullen-panelen ljög alltså för oss stackars småglin?!) och såvitt jag vet är Flörten, liksom jag nöjd, belåten och tillfreddställd...åtminstone för idag.

Tänk vad lite som krävs egentligen för att luften ska bli lättare att andas.
Tack Flört! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0