Hej "vulva"!



Nu börjar jag faktiskt undra...

Min tanke var att skriva ett blogg-inlägg om att vara snäll och omtänksam och om hur lite man får igen för det, och jag hade då för avsikt  att  börja inlägget med en förklaring på ovanstående ord enligt SAOL (Svenska Akademiens Ordlista) eller annan likvärdig källa.
Detta var var jag fick fram (enligt SAOL):

Snäll:
[fsv. sniälder, snäller m. m., duglig, skicklig, klok, vältalig, god; jfr fd. snil(d), sniall, sniæll, snialder m. m. (d. snild), fvn. snjallr, duglig, modig, vältalig, god (nor. dial. snjell, rask, duktig m. m.), fsax. snel (mlt. snel), mnl. snel (nl. snel), fht. snel (mht. snel, t. schnell), feng. snel; av ovisst urspr.; bet. 1 i nysv. beror på inflytande från mlt. l. t.-

Fattade någon något? Nä, tänkte väl det...

Så jag sökte vidare på ordet omtänksam, och detta blev resultatet:

Omtänksam:
(numera föga br.) som tänker sig för l. om; som har omtanke; om- tänksam; förr äv.: betänkt l. inriktad (på ngt l. på att osv.), som tänker (på ngt) l. överväger l. besinnar (huru l. vad l. vilken osv.), som har för avsikt (att osv.) l. som tänker skaffa l. åstadkomma ngt l. styra om

Fortfarande ingen som hängde med? Nähä.... Nåja,  jag är inte förvånad.

Skit ner sig, SAOL, tänkte jag och letade upp något som heter Den Stora Svenska Ordlistan, DSSO.se.
Som sig bör på seriösa söksidor finns det alltid en liten sökruta någonstans och så även här.
Snabbt och lätt knappade jag in; S-N-Ä-L-L, Enter.
Svar:
"Definition/ordförklaring saknas"

Hmm...

Nytt försök; O-M-T-Ä-N-K-S-A-M, Enter
Svar:
"Definition/ordförklaring saknas"

Men vaf'n!!!!!
Nu blev jag så irriterad så jag skrev in det första ordet jag kom att tänka på;
F-I-T-T-A, Enter
Svar:
"Vulva"

Ordet snäll går alltså inte att få en förklaring på, men om man nu mot förmodan inte skulle veta vad en fitta är...ja då är det bara att slå upp det i en ordlista?!

Förklaring, någon???









Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, fan vad roligt!

2008-01-20 @ 22:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0