Den stinkande fikusen



I två dagar har något i min hall luktat skunk. Jag vet förvisso inte hur en skunk luktar, men det sägs att det inte är någon angenäm doft.
Jag har krupit och krälat och sniffat och letat efter källan till denna vedervärdiga odör utan framgång Jag har till och med stuckit näsan i träningsskorna. Men nix, inte där heller. Ända tills idag.
Det är min gröna växt i hörnet.
Jag visste inte att gröna växter luktade. Det gör dem förmodligen inte heller, den har nog bara drabbats av någon ännu okänd grön-växt-åkomma.
Alternativet är att någon hällt sprit i den under lördagen.

Vet dock inte vilket som är mest troligt.
Hur som helst, illa luktar den i alla fall. Som fan!

Jag har ytterliggare en teori angående den stinkande fikusen (eller vad det nu är för något).
Det kan  vara så att jag har dränkt den så att den helt enkelt har börjat ruttna. Jag har inte särskilt gröna fingrar. Alla mina växter "lever" på lånad tid så att säga.
Ibland glömmer jag att vattna dem på en sisådär tre-fyra veckor och när jag väl kommer på det häller jag på ett par liter för att kompensera liksom. Det verkar inte som att det är den rätta "medicinen".
Antar att jag inte den där touchen när det handlar om växter.
Jag får väl helt enkelt förlita mig till mina andra kvaliteter helt enkelt, för någon borde jag ju ha...




Kommentarer
Postat av: annaa

men jag lovar det kommer bara rinna iväg ;)

2008-03-17 @ 18:39:05
URL: http://annnnaaa.blogg.se
Postat av: Evelina

Vidrigt :S

2008-03-17 @ 18:39:19
URL: http://ewezi.blogg.se
Postat av: Mia

HAHAHA

2008-03-17 @ 19:45:11
Postat av: Sara

Helt underbart inlägg! jag har fortfarande inte slutat skratta. Du är ju sämst med växter verkligen

2008-04-20 @ 18:57:23
URL: http://vattenunderbroarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0