Dagens tanke...



...som egentigen är tänkt nattetid ett lugnt jobbpass.
"Du trillar inte dit, du hoppar själv..."

För övrigt lunkar vardagen på i maklig takt. Det är jobb, möten, promenader, umgänge med nya och gamla vänner samt hemmamys i min lugna, trygga vrå. Det gamla är så gott som bortstädat, om inte i mitt inre så i alla fall till det yttre. Borta är fotona och alla gamla gulliga meddelanden (som f.ö ändå inte verkar ha haft någon innebörd).

Börjar förlika mig med tanken på att det är så här det kommer att vara framöver; jag, Trixi, och Cesar i vårt nya liv.

Har funderat på en sak ett tag nu. Fan vad jobbigt det måste vara att alltid dansa efter andras pipa, att alltid låta sig påverkas av andras tycke och smak. Kan man verkligen känna sig nöjd inombords när man helt hänsynslöst ljuger för och trampar på någon som ställt upp för en till 110% bara för sin egen och andra vinnings skull?

Nåja, det är inga problem jag behöver dras med i alla fall...inte längre, gudbevars.

Helgen närmar sig med stormsteg och med den kommer den sedvanliga helgångesten. Kan inte sätta fingret på vad det är som gör att jag känner så, får väl vänta ut skiten bara antar jag.
Dock kommer exet ner och på lördag blir det fika på stan eller hemma med henne och systerdotter. Ska bli riktigt trevligt att träffa henne igen.

För kännedom så är det inte detta som är mastodontinlägget även om det blev ganska långt.
Håller fortfarande på med finliret i det. Ska ett kapitel i självbiografin avslutas  (citat: en flicka jag en gång kände...) så ska det bannemej göras snyggt.



Kommentarer
Postat av: Exet ditt

hej du. jo jag tänkte åter igen på det här med ditt så kallade mastodontinlägg. fundera verkligen på om du vill ta konsekvenserna av det och i så fall vad du får ut av det. det är skillnad på att skriva av sig och på att klanka ner på någon som en gång var viktig för dig. se bara hur det blev med oss, det har tagit oss 11 månader att överhuvudtaget sitta och ta en kaffe tillsammans. gör inte om samma misstag. tänk på det exet mitt.

ta hand om er

2008-11-15 @ 19:43:15
Postat av: Sneaker

Tack kära ex. Uppskattar ditt råd och ska fundera allvarligt på att skita i det där mastodontinlägget.

Å ja, det tog oss 11 månader men jag nu är väldigt glad att vi kommit dit ska du veta....

Ta hand om dig själv.



P.s, gick inte att fixa det där med lösenordet...:S d.s

2008-11-16 @ 02:33:55
Postat av: Exet ditt

Bra, jag tror att du innerst inne vet att jag har rätt (som vanligt måste jag tillägga). Och vad tråkigt med lösenordet, jag uppskattar ju inte den bloggen särskilt mycket måste jag säga hahaha.

2008-11-17 @ 00:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0