Vrak



Shoppingrunda med mamma idag. Borde egentligen varit mysigt. Det är så sällan vi gör sådant tillsammans, jag och min mamma.
Istället blev det en prövning av sällan skådat slag. Överallt såg jag folk som påminde mig om dig. Någon rörde sig som du, en annan skrattade som du, en tredje klädde sig som du...och någon annan luktade som du. Som att få en kniv i magen som sedan vrids om sådär brutalt...
Ur högtalarna strömmade musik som på intet sätt fick mina tankar på dig att skingras. Låtar vi lyssnat på ihop, dansat till, älskat till...
Överallt nyförälskade par, hand i hand.
Killen suckande utanför provhytten i väntan på att flickvännen där inne skulle bestämma sig.
Välbekanta ansikten från någon av Malmös gayklubbar.
Tindrande ögon kastandes nyförälskade blickar i smyg...

Gud vad jag saknar dig!

Vi bestämde oss för en kopp kaffe, jag och mamma. Den där välbekanta lukten av nybakta scones och nymalet kaffe på Espresso House slog emot mig.
Kommer du ihåg att det var där vi träffades igen för första gången på två år? Jag satt i regnet utanför med en filt om mig och väntade nervöst på dig. Innerst inne visste vi båda  vad som skulle hända den kvällen.

Shoppingrundan med mamma klarades av snabbt, det blev för mycket för mig.
Nu sitter jag här igen, undrar hur du har det, undrar om jag någonsin får kyssa dina läppar igen.

Hoppas att din dag är bättre än min, för idag är det ingen bra dag här nere trots att solen skiner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0