Eritrea nästa



Måtte detta helvetesår ta slut snart och måtte 2009 bli bättre än vad delar av 2008 blev. Tvi vale!!
För säkerhets skull valde jag att arbeta mig genom nyårsaftons natt, ett val jag ångrar bittert i detta nu.
Ett ljus i detta tillfälliga mörker är att bästa kollegan/vännen också jobbar i natt. Då kan vi i alla fall genomlida denna misär tillsammans.

Vad roligare är; ett smärre mirakel har skett och det har dessutom gått mig nästintill obemärkt förbi.
Magklumpen har, hör och häpna,  förbytts mot magpirr men vem föremålet för mina dubbla hjärtslag är låter jag vara osagt. Klart är i alla fall att vi stöter på varandra allt som oftast på jobbet. Nåja, huvudsaken är att hon vet om det och gör hon. Vart jag fick modet att berätta det för henne ifrån är för mig fortfarande en gåta. Att flörta är nämligen inte en av mina större talanger.
Vi får väl se vad framtiden har att erbjuda helt enkelt. Jag misstänker dock att jag först måste förpassa en viss person till breddgrader långt söder om ekvatorn innan jag kan ta flörtandet ett steg längre. Det är nämligen en deal vi har.
Nu återstår bara att klura ut HUR jag ska lyckas lura iväg vederbörande.

Äsch, jag har gott om tid på mig att fundera - året är ju bara knappa fem timmar ungt.

Och jobbet? Jodå, jag överlevde mot alla odds och fick dessutom sluta i tid. Katsching!!

Gott nytt år alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0