Hon och jag över en latte



Förresten,

för er som följt min blogg och känner till historian om bästa vännen och mailet till Henne med stort H kan jag upplysa er om att jag träffade Henne häromdagen.
 Det var i söndags kväll och jag var bakfull som få. Klockan närmade sig elva på kvällen och jag kände plötsligt ett sådant obeskrivligt sug efter kaffe.
Till mitt stora förtret  var kaffeburken tom och det enda som var öppet var Espresso House...
Alltså begav jag mig dit i mina o-charmigaste mjukisyxor, håret på ända och en andedräkt som skulle tagit mig till första bästa AA-möte utan att passera "Gå".
Väl i kön bestämde jag mig för en Chai-Latte, och till denna en GI-chokladmuffins...mest för att kaffemuggen inte skulle känna sig ensam.
Som sig bör tog det lite tid på Espresso House och Baristan bad mig gå runt hörnet för att invänta Chai-latten.
Där stod jag i min ensamhet och funderade på om jag skulle ta vitt socker, råsocker, sockerfritt socker eller endast en  träsked till min latte, och mitt i detta sammelsurium fick jag plötsligt syn på Henne.
Längst in i hörnet satt hon med sina väninnor och "sippade" på en kopp halvljummen te när våra blickar möttes.
Med sina stora grönbruna ögon och ett leende som inte visste gränser log hon mot mig och mina extremt osexiga mjukisbyxor.
Just exakt i den stunden dog jag.

Jag nickade artigt och igenkännande tillbaka mot henne men innan hon ens hunnit reagera på vem "lodisen" vid sockerskålarna var hade jag redan hunnit halvvägs hem.
Tvi vale för taskig tajming.

Än idag förtäljer inte historien om hon någonsin fick mailet av bästa vännen men med tanke på vårt senaste "möte" mår jag nog lika bra av att vara lyckligt ovetande.
Så kan det gå gott folk, om man är blyg, anspråkslös och låter andra sköta "grovgörat".

Hursomhelst, snygg var hon i alla fall...precis som väntat.





Kommentarer
Postat av: Knasan

Haha.. Älskade du.. :)
Hon har i denna stund faktiskt inte öppnat brevet än.. :/
får väl anta att hon ser på datumet när ja skrev det så hon inte tror att det var efter detta. hah.
Kraam.

2007-12-07 @ 12:25:19
URL: http://www.nogg.se/knasa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0