Får det vara en Garra Rufa till din stortå?






Vem kommer på idén att låta ett stim utsvultna fiskar ta hand om fötterna? Inte jag i alla fall...
För det första är jag kapabel att döda när någon rör mina fötter, för det andra lider jag av något så ovanligt som svår fisk-fobi. Jag gråter hysteriskt och får panikattacker när jag tvingas bada där det finns fiskar. Alltså är det bara i simhallens 25-metare jag känner mig någorlunda trygg.

Nu har man i alla fall kommit på något så fånigt som fisk-fotvård. Då undrar jag, vem f-n vill stoppa ner fötterna i en balja vatten till bredden fylld av Garra Rufa? (Ja, fiskarten heter så...) Dessa ska då äta sig mätta på sånt som inte bör finnas på ett par fötter. Man får hoppas att firrarna känner mättnad och vet när de ska sluta, så att inte blodvite uppstår.
Jag och mina underbara vänner (och även ett gammalt ragg..) hamnade igår i någon slags "vem vågar prova först-diskussion" men jag kan garantera att jag drog mig ur vadslagningen rätt fort. Historien förtäljer dock inte vem som blev den lycklige vinnaren. Vi gick och spelade biljard och drack Loka Citron istället och det passade mig alldeles utmärkt. För övrigt vann jag och mitt gamla ragg. Voila!

Hamsterhjulet snurrar fort nu och ibland måste jag stoppa hjulet för att fundera på vad det är som händer egentligen. Känner mig aningen bitter för tillfället och "smekmånaden" i avhållsamhet är över. Det kryper i hela min kropp och jag håller på att klättra på väggarna.
Att jag dessutom ovanpå allt är ofrivilligt sex-lös gör det hela ännu värre. Fast å andra sidan, hjälper rebound-sex egentligen? Tveksamt...
En sak är dock säker, jag tänker inte bekanta mig med Fiskdoktorn i alla fall, där går gränsen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0