Saknad



Det är onekligen något speciellt med att vara den enda nyktra på en fest. Inte så at det är jobbigt på något vis, mer...hmm..obekvämt. Det är nog en träningssak det där att dricka te när dom andra sänker öl efter öl, blandar groggar friskt i halvlitersglas och sjunger allsång till gamla 80-talsklassiker. Antar att jag inte är mig själv riktigt i en sån sitution. Alternativet är att jag faktist är mig själv men inte trivs med den jag är. Nåja, någonstans måste man ju börja och snart är helgen över.

Middagen var naturligtvis jättetrevlig och maten fantastisk. Vi trivs ihop, jag och systerdotter. Vi är som ler- och långhalm och skrattar åt precis samma sjuka skämt.

Dock är det något som tryckt mig lite extra idag. Hennes frånvaro. Överallt har jag tyckt mig se henne, jag har hört sms-signalen flera gånger om trots att jag inte fått något sms. Antar bara att jag saknar henne extra mycket idag...
Hade velat sitta där på restaurangen med henne, luta mig fram mot henne, hålla hennes hand i min och se henne djupt i ögonen. Hade velat krypa ner under det där trygga varma täcket och lägga armen beskyddande om henne.

Och överallt dessa förbannade nyförälskade par...fan ta er!!

Saknar dig väldigt mycket idag, förlåt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0