Schubert



"Första" fredagskvällen snart till ända, gudbevars.
Jag lovade mig själv att spendera den i all min ensamhet så när som på Trixi och Cesar. Mest för att testa mig själv förstås... Jag har hinkat i mig "kvällsro-te" istället för bärs och ur högtalarna strömmar Schubert istället för de senaste floor-fillerna.
Jag har bemästrat rastlösheten, oron, tårarna och "magklumpen" över att hon är på fest ikväll. Men det är så det är. Jag har ingen rätt att känna som jag gör och hon har fått lida så mycket för hur jag känner och för hur jag har betett mig. Dessutom har vi lovat varandra en sak som bara är mellan henne och mig och det känns otroligt skönt just nu eftersom jag litar på henne. Nu väntar den obligatoriska kvällspromenaden med Trixi, ytterliggare en kopp te och en tablett. Snart är det ändå lördag och då är det bannemej dags för mini-makeover med systerdotter. Man måste unna sig sånt ibland säger dem som vet...

Och du, tack för sms:en idag, om du visste hur mycket de värmde...:)
Hoppas att du haft en underbar kväll!


                        



                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0