En märklig dejt



Jag har fått stränga order om att blogga mer. 
Som svar på detta säger jag; jag ska...när dygnet har 25 timmar.

Det tar tid att dejta. Framförallt om dejten stannar kvar i tre veckor. Eller förresten, vi har snart 1-månadsdag. Det är stort.  En 1 månad lång dejt. Troligen den märkligaste dejt jag har hört talas om någonsin. Vi hoppade liksom över själva dejandet (bortsett från den där första koppen kaffe då förstås, för snart en månad sen) och blev liksom sambos direkt. 
Hursomhelst är det ganska mysigt tycker jag. Ganska mycket mysigt. 

Jag har dessutom kommit fram till att äkta kärleksrus är bra mycket bättre än ett ordentligt rödvinsrus.

Det finns både för- och nackdelar med månadslånga dejter. Fördelarna är mysfaktorn, sexkvantiteten och kaffet på sängen...bland annat. Nackdelen är att man väldigt tidigt blir tvungen att blotta sina fula ovanor såsom taskigt morgonhumör, taskig morgonfrissa, taskig morgonandedräkt och  risiga, röda morgon-ögon (morgonen är verkligen inte min tid på dygnet...)
Nåja, nu vet hon vad hon får, min Minna. Förhoppningsvis har jag andra, ljusare tidpunkter på dygnet än just morgnar. T.ex när jag är klumpig. Eller när jag har maten färdig till henne när hon kommer hem från jobbet. Eller kanske när jag stryker henne på kinden när hon somnat och viskar i hennes öra hur mycket jag tycker om henne.
Än så länge har jag ite skrämt iväg henne i alla fall. och jag har inte för avsikt att göra det heller. Det är hon för fin för, min Minna. Min söta, underbara Minna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0