My, oh my



...hon har ett sjätte sinne, Psykologen. Det visade hon tydliga tecken på idag när hon från ingenstans ställde frågan: "drömmer du mycket?" Vadfals, smygläser kvinnan min blogg?? Jag blev så att säga tagen på sängen så nu får jag ägna de kommande sex och en halv dagarna åt att våndas inför nästa veckas sammankomst och hennes löfte om att "grilla mig" med sina drömtydningar. Hur ska jag kunna slingra mig? Kasta mig ut genom hennes fönster på tredje våningen månne? Hujedamej.
I övrigt fick jag stränga order av henna, med hänvisning till en viss herr Freud (jag trodde att han var död?!) att mitt Det och Jag måste få ta större plats på bekostnad av Överjaget. Allt för att jag ska sluta vara så förbaskat svår att ha att göra med. Jag måste helt enkelt sluta vara så kontrollernde och börja bejaka Våpet... Fråga mig inte vad det innebär, har inte hunnit googla det än, men det lät bra när psykologen sa det i alla fall.

Den gångna natten flöt drömlöst förbi -gudbevars- och när klockan ringde okristligt tidigt ville jag inget hellre än dra täcket äver huvudet igen och inte vakna förrän stora hundens rakade pung åter är hårbeklädd. Och det lär dröja ett tag...
Undrar just vad han drömmer nuförtiden, stackarn. Törs jag tippa på att han drömmer sig tillbaka till svunna tider som välhängd karlakarl med hårig bringa? Kanske ska släpa med mig honom till Psykologen nästa vecka för analys...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0