Tvi vale



Idag tänkte jag ägna mig åt att blogga om Saker Som Retar Gallfeber På Mig.

Saker Som Retar Gallfeber På Mig  #1
Ofta vaknar jag ganska tidigt på morgnarna.
Så tidigt så att det inte finns nåt annat än TvShop att titta på. Och det var imorse, när jag fastnade i just TvShop, som följande frågeställning dök upp i mitt huvud; välbefinnande - för vems skull?

Man gjorde  reklam  för nån elektrisk träningspryl kallad Gymform Duo.
Detta "träningsredskap" fungerar tydligen som så att man fäster några sk kontaktkuddar på den muskel man vill träna och sen trycker man på en knapp. Och vips så sänds signaler iväg till muskeln som säger att "nu din jävel, nu ska du spänna dig utav bara helvete en sisådär trehundra gånger och bli stor och välformad"
Jaha, det var väl bra, eller?
Visst, om man är allergisk mot fysisk ansträngning och svett, om man mår psykiskt dåligt av att röra på sig. Då är detta säkert tidernas bästa uppfinning.
Vidare i reklamen säger man: "Det här är det perfekta träningsredskapet (jag förstår faktiskt inte ens varför de kallar det träningsredskap. Det borde snarare kallas icke-tränings-redskap...) för dig som vill få väldefinierade muskler och gå ner i vikt. Nu slipper du dessutom att svettas och gå på tråkiga gym".

"Jaha, nämen vad fint. Då kan jag ju "träna" samtidigt som jag går på puben, eller sitter i soffan och kollar sportextra samtidigt som jag pillar naveln. Jag tar två, tack!"

Men hallå där?! Är det inte själva träningen i sig som är grejen liksom?
VILL man inte känna sig svettig och helt slut efter ett träningspass, eller?
VILL man inte känna i varenda muskel att den gjort allt den orkar?

Den enda slutsatsen jag kommer fram till är att en sån där..manick, enbart är till för folk som avskyr träning men ändå vill se ut som att de tränar. Den är till för dem som anser att det viktigaste för dem är att se bra ut för andra, inte bra för sig själv.
Tittar man in på TvShops hemsida så ser man i högerspalten vad folk som köpt Gymform Duo mer har köpt.
Hör och häpna gott folk: de har köpt sportdryck...SPORTDRYCK!
Ja, jag säger då det.


Saker Som Retar Gallfeber På Mig  #2
Mange Schmidt och hans senaste låt "Jag talar ut".
Han gör narr av botox- och silikonbrudar.
Han gör narr av Idol
Han gör Narr av kungahuset
Han gör narr av skvallerpressen
...och han gör narr av kändisar som "talar ut"

Är det månne så käre Mange att du är lite bitter för att ingen någonsin brytt sig om  dig, dina låtar eller ditt privatliv?
Lite stock (som du själv säger) kanske skulle sitta fint, så att vi alla kan få läsa på tabloiderna om hur "Mange Schmidt trillar dit på homo-sex"?
Nå, tvi vale för kassa wannabe-artister.


Saker Som Retar Gallfeber På Mig  #3
Överkonsumtion, överkonsumtion och åter överkonsumtion.
Varför blir folk hysteriska när det är jul?
Varför är det status med dyra julklappar och presenter i största allmänhet? Ju större, desto bättre. Ju dyrare, desto häftigare. Och är de dessutom många till antalet, ja då jäklar kan man bräcka vem som helst.
Flest prylar när han dör vinner!
Själv har jag önskat mig en burk proteinpulver och nya cykellampor av mina föräldrar. Och ett stort ben till hunden.
Har de köpt mer blir jag ond. Vi älskar varandra och respekterar varandra och trivs i varandras sällskap.
Vi behöver inte "byta pengar" med varandra för det.

Såg ett program häromdagen om några höjdare som flög runt i sina 300 miljoner dollars privatplan med 24 karats guldkranar och dörrhandtag, mest för att det var bekvämt att slippa linjetrafik. Och för att de snabbt skulle kunna ta sig till sina "superviktiga" möten världen över på nolltid. Eller för att helt enkelt kunna flyga jorden runt när de ville.

300 miljoner DOLLAR!!

Fundera på hur mycket pengar det egentligen är.
Har man de pengarna är det nog inte lätt att uppskatta annat i livet.
Fy fan tragiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0