Juttu vs. Ranking the stars



Jag säger bara en sak; Ranking the stars.
Vem i helvete kommer på en så förbannat korkad programidé?
Finns det något värre att titta på egentligen?
Ett gäng mer eller mindre kända kvinnor som rankar varandra i diverse kategorier med den ena dumma motiveringen värre än den andra.
Jag tackar en högre makt för fjärrkontrollens existens...

Jag föredrar t.o.m Juttu, Utbildningsradions språka på finska.
Och då kan jag enbart säga:
Moi ( hej),
Hyvää (bra),
Kiitos (betyder tack) och
Vittu (användbart ord med betydelsen fitta).
Lägger man dessutom till Voi får ordet den mindre smickrande innebörden smörfitta. Var dock noggrann med att inte blanda ihop Moi och Voi

Jag kan även räkna till fem....vad nu det ska vara bra för. Man har ju liksom ingen användning av det förrän man kommer till sex.
Om det är någon finne som läser detta så var inte rädda för att ge mig fler tips på matnyttiga finska ord.

Som tack för hjälpen bjussar jag på lite finsk disco.
Håll till godo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0