Att skapa sin egen trygghet



Fy fan vad skönt det är att komma hem till ett rent, väldoftande hem, en katt som skriker efter uppmärksamhet och spinner så fort man närmar sig henne och vetskapen om att man är på god väg att ta sig ur sin misär.
Tryggheten skapas inifrån en själv, inte genom yttre omständigheter.

Nämnde för min "mentor" (ja, jag kallar henne det) att jag ville sälja lägenheten och flytta härifrån, att det finns för mycket "skit i väggarna" här hemma. Hon skrattade lite och sa: "roligt att du tog upp det. Det du just sa att du ville genomföra är en geografisk flykt. Det innebär att man tror att man "börjar om" bara för att man gör det någon annanstans men i själva verker sticker man huvudet i sanden ännu en gång. Du kan fly precis vart du vill, men du har alltid dig själv som följeslagare."

- Tankeställare -

Nu ska jag göra mitt yttersta för att fixa ett jobb till den som betyder mest för mig. Hon behöver det, för jag vet att hon inte heller mår så bra och kan jag hjälpa henne på traven så är ingen lyckligare än jag.

Btw, jag är hemma nu vackra...




Kommentarer
Postat av: Mal.

Jag är så stolt över dig!

2008-10-21 @ 23:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0