The E-word



Jag har hört att vissa människor finner självironi och sarkasm attraktivt. Således borde det finnas människor som just idag skulle finna mig oerhört attraktiv.

Det är lördag ooch jag har lagt ytterliggare ett nattpass inom polismyndigheten till handlingarna. Då skulle man väl kunna tänka sig att några timmars sömn hade suttit fint. Men nej då, tre timmar efter avslutat pass vaknade jag trött som få, av att den kåta katten och hennes hormoner hysteriskt sprang fram och tillbaks i lägenheten och letade mans-katter.
Jaha tänkte jag då, då går jag väl upp och sätter på kaffe - om det inte varit för att kaffet var slut. I morgonfrissa och slappemjukisar masade jag mig bort till min lilla ICA-butik - som naturligtvis hade stängt. Jag var fem minuter för sen.
Jag gick tillbaka till min stora sköna säng i förhoppning om att få ett par timmars sömn till. Just i den där sköna insomningsfasen ni vet, blev jag väckt av min bryska telefonsignal (borde byta ut "I kissed a girl" snart..). Det var mitt kära ex som hade för avsikt att släpa med sig hunden ut på en långtur. Så jag fick snällt masa mig upp igen och slänga på mig slappemjukisarna. Morgonfrissan var dock oförändrad.
När jag blivit synad uppifrån och ner och nerifrån och upp igen (jag kunde verkligen se hur hon tänkte "Hur tänkte jag där egentligen???") och överlämnat hunden släpade jag mig återigen in till sovrummet för ett tredje (!) försök att sova. Gick det bra tror ni? Nädå, "I kissed a girl" skränade återigen i mitt öra (MÅSTE verkligen hitta en annan, mindre hånfull ringsignal). Denna gången var det min far som egentligen inte alls hade för avsikt att väcka mig - han ville mest höra ifall jag sov gott....
Vid detta laget hade jag för längesen gett upp hoppet om min så välbehövliga skönhetssömn så jag klev upp och började smida planer för min fortsatta lördag. Detta blev resultatet:

* En biltur fem mil norrut för hundpromenad och något vackert att vila ögonen på kanske? Nej, dålig tajming med tanke på min sömnbrist och det faktum att jag återigen är för sen - denna gång ca en månad. (Jävla skit-dejt)

* En långpromenad ensam med hunden? I detta ösregn? Nej tack.

* Lägga mig i stora sängen och ägna eftermiddagen åt mys, massage, kärlek och hämningslöst sex? Visst nä, jag är ju 
e n s a m. Hur kunde jag glömma...

* Laga en lyxig middag bestående av lammfilé, bulgursallad och kantarellsås och ett gott glas rödvin? Visst nä, är ju fortfarande e n s a m. Dessutom dricker jag inte.

* Engagera mig i att storstäda och tvätta? Hmm...storstäda gjorde jag för inte så länge sen (det blir så när man är e n s a m och inte har något annat att hitta på. Tvätt-tid fanns det inte heller. Inte så att jag skulle hinna tvätta mina åtta maskiner i varje fall. Därför var det tur att jag igår gjorde som jag brukar när det börjar sina i underklädeslådan - jag gick och köpte nya. Och även en ny mössa, för det var jag ju verkligen i behov av. Mössor, klockor och skor. Det är mina fetisher. Och så underkläder förstås. Vad man nu ska med snygga underkläder till när man är....just det, e n s a m.

Nåja, längre än så har jag inte kommit i planerandet och så mycket längre behöver jag väl inte fortsätta heller för om bara några timmar går jag på ett nytt nattpass. Dock hoppas jag hinna slänga in en färdig-fiskgratäng i ugnen så att jag får frukost/lunch/middag idag med...

"Singel i Sumpan"? Släng er i väggen. Detta är singel i Malmö, varken mer eller mindre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0