Baddräktsflicka



Träffade på en gammal bekant tidigare idag som jag inte sett på närmre ett halvt sekel. Efter de obligatoriska artighetsfraserna såsom "Oh vad längesedan", "Hur står det till?" "Vad kul att se dig" osv osv utbrast hon till min stora förvåning: "Men guuuud vad fräsch du ser ut, så frisk och pigg och snygg. Och vad fin du är i håååret!" Följande tankar passerade min vänstra hjärnhalva inom bråkdelen av en sekund: Är du full? Har du förlorat förståndet? Går du på tunga grejor? Vilken institution har du rymt ifrån?

Hur i hela fridens namn kan fruntimret se något som jag själv inte sett på flera år?? Nåja, håret är väl okej...när det är nytvättat, nykammat, nyplattat och nystylat...men det är det ju i sisådär en kvart innan frisyren ånyo antagit fågelbo-looken. Men resten...? Fräsch? Pigg? Snygg?? Hon skulle bara veta, min gamla bekant, hur jag kände mig härom morgonen när det stod klart för mig att om jag inte fått det förbannade ryggskottet för åtta veckor sedan hade jag förmodligen varit både smal och snygg vid det här laget. Istället tvingades jag till ett ofrivilligt träningsuppehåll på åtminstone sju veckor och kontanta utlägg  till kotknackaren på cirkus 8000 riksdaler. Beach 2011? I h-e heller! Sommaren 2011 får således spenderas väl undangömd bland sanddynor och snår eller måhända på ett avskiljt klippblock någonstans vid en insjö, för icke att jag stoppar den här blekfeta lekamen i en bikini och visar mig bland livs levande människor. Så är det bara. Jag satsar på Beach 2012 istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0